III miejsce - Mechanik Roku 2010

21 października firma Ford Polska zorganizowała w Łodzi finał konkursów: Profesjonalny sprzedawca części zamiennych, Doradca serwisowy oraz Mechanik roku, a także współzawodnictwo zespołów autoryzowanych zakładów napraw nadwozi.

Celem rywalizacji jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych serwisów Forda. Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników, zaś naprawy nowych samochodów muszą być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych.

„Współzawodnictwo pracowników zatrudnionych przez autoryzowane serwisy Forda w ramach dorocznej Olimpiady Forda wpisuje się w naszą strategię stałego podnoszenia jakości świadczonych usług - powiedział Dariusz Lech, dyrektor działu serwisu i części zamiennych Ford Polska. „To element naszego zobowiązania wobec klientów, że usługi autoryzowanych serwisów Forda są i będą przejrzyste i konkurencyjne cenowo, przy zachowaniu najwyższej jakości świadczonych usług. W ramach tej strategii na początku bieżącego roku uruchomiliśmy pionierski – i jak do tej pory – unikalny na polskim rynku program ochrony gwarancyjnej "Gwarancja12".

W Olimpiadzie Forda, we wszystkich konkursach wzięło udział ponad 600 uczestników o najwyższych kwalifikacjach. Konkursy przebiegały w trzech etapach:
- etap I: eliminacje na podstawie testów dostarczonych przez Ford Polska;
- etap II: półfinały rozegrane w dilerstwach (testy praktyczne), po 30 osób w każdym konkursie;
- etap III: finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne (rozegrany w nowym autoryzowanym dilerstwie Forda w Łodzi – Auto Brzezińska), po 6 uczestników w każdym konkursie.

Profesjonalnym sprzedawcą części zamiennych roku 2010 został Krzysztof Dębski z BIG Autohandel Gdańsk, drugie miejsce zajął Robert Badowski z Lipski BS Warszawa, zaś trzecie Bartosz Dampc z Euro Car Gdynia.

Doradcą serwisowym roku 2010 w sieci autoryzowanych serwisów Forda został Adam Pustołka reprezentujący Ren-Car Rybnik, drugie miejsce zajął Mariusz Kijak z Pol-Motors Wrocław, zaś trzecie Janusz Grzyb z Lipski BS Warszawa.

Mechanikiem roku 2010 okazał się Jarosław Domaruk z Auto Hobby Białystok, drugie miejsce zajął Józef Jaskuła z Auto Nobile Warszawa, zaś trzecie Marcin Maciejewski z Auto Plaza Bielany (Warszawa).

W sieci autoryzowanych serwisów Forda zatrudnionych jest około 180 profesjonalnych sprzedawców części zamiennych, 170 doradców serwisowych, 485 mechaników, 142 blacharzy oraz 150 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń: diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi oraz doradcy autoryzowanych zakładów napraw nadwozi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy). Sprzedawcy części zamiennych przechodzą szereg szkoleń z zakresu znajomości produktu oraz obsługi klientów.