Aktualności

Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma

09.10.2019
Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma

Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego  z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych w tym roku na rynku europejskim.

W najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Forda w Krajowej w Rumunii z linii zjechały pierwsze egzemplarze innowacyjnego modelu Forda Puma, wyposażonego w zelektryfikowany układ napędowy.

Nowy, inspirowany stylem SUV-a kompaktowy crossover – oferowany z zaawansowanym napędem EcoBoost Hybrid, tzw miękką hybrydą, wyposażoną w 48-woltową instalację elektryczną –  jest pierwszym pojazdem hybrydowym produkowanym w Rumunii.

Ford zatrudnił dodatkowo 1 700 pracowników i zainwestował około 200 milionów euro w zakład Craiova, aby wesprzeć produkcję modelu, który łączy w sobie oszczędność hybrydy, uwodzicielski styl i przestrzeń ładunkową nie mającą konkurencji w tym segmencie. Wszystkie inwestycje Forda w zakłady Craiova od 2008 r. sięgają prawie 1,5 mld EUR.

Nowy Ford Puma jest jednym z ośmiu zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić w tym roku na rynek europejski. Ford ogłosił na początku tego roku, że każdy z nowych modeli pasażerskich jego gamy otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in lub wersję całkowicie elektryczną –  przez co europejscy klienci otrzymają jedną z najbardziej wszechstronnych linii zelektryfikowanych pojazdów. Firma zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki.

– Nowa Puma otwiera kolejny rozdział w filozofii projektowania Forda skoncentrowanej na człowieku, w którym marka podnosi jakość, wzbogaca modele w nowe systemy, podkreśla obecną zawsze w DNA marki Ford frajdę z jazdy – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. – Nie mam wątpliwości, że Puma odniesie ogromny sukces w całej Europie.

Przyciągający spojrzenia nowy Ford Puma oferuje – oprócz zaawansowanego układu napędowego, korzystającego z technologii miękkiej hybrydy – gabaryty SUV-a; funkcjonalną przestrzeń ładunkowa o maksymalnej pojemności 456 litrów, z innowacyjnym MegaBoxem Forda, a także  zwiększający pewność prowadzenia tempomat adaptacyjny z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków drogowych, połączony z adaptacyjnym ogranicznikiem prędkości, a wśród elementów podnoszących komfort podróżowania – pierwsze w segmencie fotele z funkcją masażu lędźwiowego.

Klienci będą mieli również możliwość wyboru jednego z wyróżniających się wariantów modelu: sportowego Forda Puma ST-Line, inspirowanego stylem modeli Ford Performance, lub też ekskluzywnego Forda Puma Titanium X - zaprezentowanego po raz pierwszy w zeszłym miesiącu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Nowa Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy SUV-ów i crossoverów Forda, zainspirowanych autami klasy SUV. Ford Rumunia zatrudnia około 6 000 osób. W zakładach odbywa się produkcja nowego Forda Puma oraz Forda EcoSport. W Rumunii powstają też 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost, 11-krotnie zwyciężający w konkursie Międzynarodowy Silnik i Zespół Napędowy Roku.

Z fabryki w Krajowej, od chwili rozpoczęcia produkcji nowej Pumy, po raz pierwszy na rynek europejski trafiają równolegle dwie linie pojazdów, kompaktowy SUV i crossover – według JATO Dynamics to najszybciej rozwijające się segmenty w Europie.**

 

Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma   Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma
cq5dam.web.881.495_3.jpeg   Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma

 

  • Ford EcoSport – emisja CO2 od 110-111 g/km, zużycie paliwa od 4,2 l/100 km
  • Ford Puma EcoBoost Hybrid – emisja CO2 od 99 g/km, zużycie paliwa od 4,3 l/100 km

*Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż oprócz efektywności paliwowej samochodu ,na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.

 

Po 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpił poprzedni cykl testowy NEDC, który przestał być aktualną procedurą  testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

 

** Wyniki JATO Dynamics oparte są na informacjach dostarczonych przez JATO Consult, firmę konsultingową na wykonującą analizy na zamówienie.  Dane dotyczą 27 krajów europejskich. Więcej informacji na stronie www.jato.com.