Doradca Serwisowy Roku 2008

9 października firma Ford Polska zorganizowała w Gdyni finał konkursów: Doradca Serwisowy, Doradca Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi, Mechanik, Blacharz oraz Lakiernik Roku.

Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dealerów Forda.

Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników, zaś naprawy nowych samochodów muszą być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych.

W Olimpiadzie Forda, we wszystkich konkursach wzięło udział 780 uczestników o najwyższych kwalifikacjach. Konkursy przebiegały w trzech etapach:
etap I – eliminacje na podstawie testów zamieszczonych na stronie internetowej
etap II – półfinały rozegrane w dealerstwach (test praktyczny)
etap III – finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne

Komisję Sędziowską konkursu stanowili przedstawiciele firmy Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej.

Doradcą Serwisowym Roku 2008 w sieci Autoryzowanych Dealerów Forda został Marcin Kowalski z Auto Plaza Warszawa, drugie miejsce zajął Adam Pustołka z Ren Car Rybnik, zaś trzecie Artur Frankowski, reprezentujący Lipski BS Warszawa.

W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 175 doradców serwisowych, 487 mechaników, 145 blacharzy oraz 155 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń: diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi oraz doradcy Autoryzowanych Zakładów Napraw Nadwozi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy).

Źródło: Samar (2008.10.13)