COVID-19 WAŻNE INFORMACJE DLA KLIENTÓW >>>
21.11.2019

Ford ustanawia nowy rekord świata

Egzemplarze reprezentujące wszystkie generacje Mustanga od czasu premiery kultowego modelu sportowego w 1964 r. zgromadzone dniu 7 września na obiekcie testowym Ford Lommel Proving Ground, pomogły w ustanowieniu nowego rekordu świata w liczbie Mustangów zgromadzonych na paradzie.

Dzięki właścicielom 1326 Mustangów z całej Europy, którzy przybyli na obiekt testowy Forda w Belgii, udało się pobić własny rekord 960 pojazdów, które spotkały się w Toluca w Meksyku 3 grudnia 2017 r. Aby ustanowić nowy rekord, Mustangi jechały w nieprzerwanym konwoju, w odstępach między samochodami nie większych niż 20 metrów. Pojazdy i kierowcy wzięli również udział w specjalnym występie choreograficznym, przygotowanym z okazji przypadających w tym roku 55 urodzin Mustanga.

W Belgii sprzedaje się więcej Mustangów na głowę, niż w jakimkolwiek innym kraju europejskim, dzięki czemu Lommel Proving Ground Forda był idealną lokalizacją dla próby pobicia rekordu świata. W roku 2018 Mustang był czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się sportowym coupé na świecie. Sprzedaż nadal rosła w pierwszej połowie 2019 r., kiedy Ford sprzedał w Europie 5 500 Mustangów. Stanowi to wzrost o ponad 3,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.*

Lommel Proving Ground

Ford Lommel Proving Ground w Belgii, to obiekt testowy w którym firma poprawia stabilność, właściwości jezdne i dynamikę europejskich modeli Forda. Obiekt zajmuje powierzchnię 3,22 km² i ma 80 km torów, z których jedne symulują drogi publiczne, inne mają zróżnicowane nawierzchnie, umożliwiające inżynierom ocenę prowadzenia, hamowania, jazdy i komfortu.

Ponad 100 pracowników z belgijskiego oddziału Forda zgłosiło się na ochotnika, aby pomóc Fordowi w sprawnym biciu rekordu świata.

 

*Dotyczy 20 europejskich rynków: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.

Ford Mustang emisja od CO2 199 g/km, zużycia paliwa od 9.1 l/100 km

Dane dotyczące zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnych wersji dyrektyw KE 715/2007 oraz 692/2008. Dane dotyczące zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnych wersji dyrektyw KE 715/2007 oraz 692/2008. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż oprócz efektywności paliwowej samochodu ,na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.

Po 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpił poprzedni cykl testowy NEDC, który przestał być aktualną procedurą testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera