COVID-19 WAŻNE INFORMACJE DLA KLIENTÓW >>>
06.08.2020

Nowy Ford Tourneo i Transit Connect Active w odświeżonym stylu, gotowe do przygód poza asfaltem.

Nowe modele Active otrzymały solidne elementy ochronne nadwozia, inspirowane stylem segmentu SUV-ów, wyższy prześwit oraz opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), poprawiający trakcję. Ponadto dostępne są w zróżnicowanych opcjach wyposażenia, z wszechstronnymi pakietami dodatków dla aktywnych klientów, których styl życia lub wyzwania biznesowe kierują poza asfaltowe szlaki.

Oprócz udoskonaleń, zapewniających większą pewność w trudnych warunkach terenowych i pogodowych, nowe wersje Active oferują również typowe dla tej rodziny wykończenie wnętrz oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy – zachowując jednocześnie użyteczność i elastyczność, które są znakiem rozpoznawczym gamy Connect.

Przestronny Tourneo Connect Active, dostępny w wersjach pięcio- i siedmioosobowej, może komfortowo przewozić pasażerów i cały ich sprzęt rekreacyjny na wypady poza miastem lub dłuższe wycieczki z przyjaciółmi i rodziną. Klientom biznesowym lub wykorzystującym pojazd w firmie i prywatnie, Transit Connect Active posłuży jako wizytówka firmy - stylowy, wyróżniający się furgon dostawczy, na tyle wszechstronny, aby mógł sprawdzić się podczas wyjazdów weekendowych.

– Nasze modele Active są bardzo popularne wśród kierowców, którzy muszą zjechać z utartych szlaków, nie tracąc przy tym elegancji – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych w Ford of Europe. – Nie ma znaczenia, czy używane do celów służbowych, czy dla przyjemności – nowe modele Tourneo i Transit Connect Active dzięki swojej elastyczność dają możliwości wspierania klientów w ich wyzwaniach.  

Tourneo Connect Active i Transit Connect Active dołączają do większego, ośmiomiejscowego Tourneo Custom Active i Transit Custom Active, które zostały wprowadzone na rynek w zeszłym miesiącu. One również korzystają z inspiracji stylistycznej segmentem SUV-ów, oferując wszechstronne wnętrza i opcjonalny mechanizm różnicowy (mLSD). Ponadto Ford oferuje europejskim klientom wersje Active popularnych samochodów osobowych Focus i Fiesta.

Udoskonalenia układu napędowego otwierają nowe możliwości

Zarówno Tourneo Connect Active, jak i Transit Connect Active mogą być wyposażone w system mLSD poprawiający trakcję, który został już wprowadzony w większych modelach Active a opracowany został we współpracy ze specjalistami od układów napędowych z firmy Quaife.

System mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcom sprawniejsze pokonywanie mokrych, śliskich i trudnych nawierzchni, w tym nieutwardzonych odcinków, dróg żwirowych, trawiastych kempingów, śniegu i lodu.

Inżynierowie Forda opracowali również specjalną konfigurację systemu kontroli trakcji, aby bardziej efektywnie połączyć system z charakterystyką mechanizmu różnicowego mLSD i poprawić osiągi, zapewniając pewność za kierownicą w trudnych warunkach.

Podobny, zaawansowany mechanizm różnicowy został wcześniej wykorzystany do poprawy przenoszenia napędu i właściwości jezdnych modeli Ford Performance: Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST. Nie ma on wpływu na emisję CO2 ani zużycie paliwa.

Tourneo Connect Active i Transit Connect Active mają wyższe zawieszenie – o 24 mm z przodu i 9 mm z tyłu, co zapewnia wyższy prześwit pozwalający pokonywać swobodniej nierówności, koleiny i dziurawe nawierzchnie. Zwiększona wysokość skutkuje również wyższą pozycją za kierownicą, dającą kierowcy lepszy przegląd sytuacji w warunkach miejskich, na autostradzie i po zjechaniu z asfaltu.

Odważna stylizacja podkreślająca indywidualizm

Nowe Tourneo Connect Active i Transit Connect Active są standardowo wyposażone w relingi dachowe, które ułatwiają przewożenie ponadgabarytowego bagażu – rowerów, desek, kajaków czy narzędzi. Przednie i tylne osłony podwozia również przyczyniają się do bardziej masywnego wyglądu.

Pięknie prezentujące się, pięcioramienne, 17-calowe felgi aluminiowe Active z kontrastowym zestawieniem polerowanych metalowych powierzchni z ciemnymi detalami, podkreślają śmiały styl i naturę serii Active. Oba modele wyróżnia też charakterystyczny wlot powietrza, osłonięty siatką.

Poprawiono funkcjonalność dzięki okładzinom na bokach nadwozia, obudowach lusterek, nadkolach i tylnym zderzaku, dzięki czemu właściciel uniknie zarysowań lakieru podczas pokonywania wąskich leśnych traktów, czy ładowania narzędzi lub sprzętu.

Linia wyróżnia się naklejką Active na całą szerokość, emblematami Active na przednich błotnikach oraz dwoma nowymi, rzucającymi się w oczy kolorami nadwozia – Sedona Orange i Solar Silver.

Większy komfort i wszechstronność wnętrza

Komfort i funkcjonalność linii Active podnoszą nowe elementy wyposażenia wnętrza, m.in. wyróżniające materiały tapicerskie, przeszycia siedzeń, niebieskie kontrastowe detale i emblematy Active.

Metalowe listwy ochronne na progach przednich drzwi z logotypem Active zapobiegają zarysowaniom lakieru podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz załadunku.

Przestronne, oferujące różne warianty konfiguracji wnętrze Tourneo Connect Active zostało zaprojektowane tak, aby można je było łatwo dostosować do liczby pasażerów i rodzaju bagażu. Kanapa pięciomiejscowego Tourneo Connect Active, dzielona w proporcji 60/40, daje się złożyć na płasko, dzięki czemu można lepiej wykorzystać przestrzeń bagażową i łatwiej  dokonać załadunku. Dłuższy Tourneo Grand Connect Active oferuje dwa dodatkowe siedzenia w trzecim rzędzie, które można złożyć w podłodze, aby zwiększać przestrzeń bagażową.

Udoskonalenia linii Active nie wpłynęły na ograniczenie przestrzeni ładunkowej Transita Connect. Objętość przestrzeni ładunkowej pozostaje bez zmian – 2,9 m³ lub 3,6 m³, w zależności od rozstawu osi, przy ładowności sięgającej 982 kg.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i układy napędowe

Wszystkie wersje nowych Tourneo Connect Active i Transita Connect Active napędza 1,5‑-litrowa jednostka wysokoprężna EcoBlue o niskim współczynniku tarcia, z zaawansowanym systemem wtrysku paliwa, turbodoładowaniem i systemem kontroli emisji, znana z niskiego zużycia paliwa i wysokich osiągów.1

Klienci mogą wybierać pomiędzy wersjami o mocy 100 lub 120 KM. Oba silniki mogą być wyposażone w 8-stopniowe automatyczne i sześciostopniowe manualne skrzynie biegów. Układ mLSD jest dostępny w obu modelach Tourneo i Transicie Connect jako element wyposażenia opcjonalnego w wersjach z układem napędowym o mocy 120 KM i skrzynią manualną.

Pewność i wygodę za kierownicą modeli z linii Active gwarantuje kompleksowy pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy znany z gamy modeli Connect, zaprojektowany w celu redukowania zmęczenia kierowcy i unikania lub łagodzenia skutków wypadków.

Wśród systemów pakietu znajdują się m.in.: Tempomat adaptacyjny2, która pomaga kierowcom unikać mandatów za przekroczenie dozwolonej prędkości, automatycznie dostosowując maksymalną prędkość pojazdu do obowiązujących ograniczeń, Asystent zapobiegania kolizjom z funkcją aktywnego wspomagania hamowania2, System stabilizacji toru jazdy przy bocznych podmuchach wiatru2, asystent parkowania2, który pomaga wprowadzić samochód na równoległe i prostopadłe miejsce parkingowe.

Rodzina Tourneo i Transita odegrała w ubiegłym roku znaczącą rolę w osiągnięciu przez Forda piąty rok z rzędu pozycji najpopularniejszej marki pojazdów użytkowych w Europie.

1Dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

2Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera