COVID-19 WAŻNE INFORMACJE DLA KLIENTÓW >>>
09.12.2019

Auto Plaza na Verva Street Racing

29.09.2014

20 września na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się piąta już edycja imprezy motoryzacyjnej Verva Street Racing.

Podczas 3-godzinnego wieczornego show pod hasłem „Dakar na Narodowym” publiczność miała okazję zobaczyć kilkanaście pokazów specjalnych. Wśród nich znalazły się m.in. akrobacje FMX, skutery śnieżne, które wykonywały salta do tyłu po wyskoku z potężnych kickerów, wyścigi maluchów w specyfikacji dakarowej, występ tancerek z miotaczami ognia oraz wiele innych. Wielką atrakcją był także pierwszy w historii Stadionu Narodowego wyścig żużlowy z udziałem Jarosława Hampela.

W godzinach popołudniowych  odbyło się Pit Party, usytuowane na zewnętrznej promenadzie stadionu. Przez prawie 4 godziny 15 tysięcy widzów obejrzało ponad 300 samochodów i motocykli.

Nie mogło również nas zabraknąć na tym wydarzeniu. Zwiedzającym zaprezentowaliśmy osiem sportowych samochodów marki Ford. Niekwestionowaną gwiazdą ekspozycji był Ford GT, który powstawał w latach 2003-2006 na wzór Forda GT40 produkowanego w latach 60-tych.  Ponadto na wystawie znalazły się: Ford Sierra Cosworth, Ford Focus RS I i II generacji, Ford Focus ST II i III generacji, Ford Fiesta ST oraz Ford Fiesta R2 – samochód który zobaczyć można na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Prezentowane przez nas samochody cieszyły się dużą popularnością wśród uczestników imprezy i stały się obiektem wielu zdjęć.  Potwierdza to niesłabnącą popularność aut z niebieskim owalem na masce.

 


  • Ford GT
  • Ford GT

     

    Wzorem dla projektantów auta był FORD GT40 z lat 60-tych, który zapisał się detronizacją Ferrari m.in. w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Samochód powstawał w latach 2003-2006. Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu ok. 4000 sztuk. Fabryczny samochód posiada silnik o mocy 550 KM V8 z kompresorem osiągający moment obrotowy 678 Nm i prędkość maksymalną 330 km/h.  Centralne umieszczenie silnika poprawia rozkład masy i stabilność, napęd przekazywany jest tylko na tylną oś.

    Prezentowany egzemplarz, został poddany wielu modyfikacjom dzięki zastosowaniu podwójnej sprężarki Whipple Supercharger wchodzi w  rejony mocy uniemożliwiające eksploatacje na śliskich nawierzchniach.

    silnik: 5,4i V8  moc maksymalna (KM): 850 (przy 5400 obr./min.)  moment obrotowy (Nm): 1000 (3500 obr./min.)
    prędkość maksymalna: 400 km/h  0-100 km/h: 3,5 sek.

     

     


  • Focus ST
  • Focus ST

     

    Ford Focus ST jest samochodem niezwykle dynamicznym, gwarantującym zapierające dech w piersiach osiągi, bezkonkurencyjną charakterystykę prowadzenia oraz miłe dla ucha, niezwykłe brzmienie. Śmiała stylistyka obu wersji nadwozia Forda Focus ST - 5-drzwiowego i kombi – wzbogacona o detale właściwe tylko dla wersji ST, dodaje sportowego charakteru jego muskularnej sylwetce.

    Ford Focus ST napędzany jest nowym, dwulitrowym silnikiem EcoBoost o mocy 250KM, który stanowi bezkompromisowe połączenie osiągów i wydajności. Zestrojony z wyjątkowym sportowym zawieszeniem z zaawansowanym systemem hamowania, gwarantuje niepowtarzalną jakość jazdy.

    silnik: 2.0 EcoBoost  moc maksymalna (KM): 250   moment obrotowy (Nm): 360 
    prędkość maksymalna: 248 km/h  0-100 km/h: 6,5 sek.


  • Fiesta ST
  • Fiesta ST

     

    Agresywna stylistyka, obniżone podwozie i charakterystyczne logo – Ford Fiesta ST to niezwykły samochód z duszą sportowca. Moc 182 KM, 240 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, prędkość maksymalna 220 km/h (ograniczona). Te parametry nie pozostawiają wątpliwości, co do osiągów samochodu. Ich potwierdzeniem jest ponad 5000 km testów na legendarnym niemieckim torze Nürburgring.

    silnik: 1.0 EcoBoost  moc maksymalna (KM): 182   moment obrotowy (Nm): 240
    prędkość maksymalna: 220 km/h  0-100 km/h: 6,9 sek.



  • Focus RS
  • Focus RS

     

    Nie minęło jeszcze 5 lat od zakończenia jego produkcji, a Ford Focus RS jest określany jako kultowy. Łącznie z limitowaną do 500 sztuk wersją RS500 wyprodukowano 11 tysięcy tych aut. Dealerzy Forda w Polsce sprzedali niewiele ponad 100 egzemplarzy RS-a. Wśród wielu cech auta, warto wymienić superelastyczny silnik o ekscytującym brzmieniu, którego osiągi są przenoszone na koła za pomocą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu Quaife. Zawieszenie i układ kierowniczy o specyficznej konstrukcji (RevoKnuckle), które ograniczają podsterowność auta, znakomicie wpływają na właściwości jezdne, trakcję i przyczepność. Ford Focus RS do dziś pozostaje najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem na przednią oś.

    silnik: 2,5i R5  moc maksymalna (KM): 305 (przy 6500 obr./min.)   moment obrotowy (Nm): 440 (przy 2400 obr./min.)
    prędkość maksymalna: 264 km/h  0-100 km/h: 5,9 sek.


  • Focus RS
  • Focus RS

     

    Zmodyfikowany przez połączone siły firm 4turbo i CompSport egzemplarz Focusa RS drugiej generacji. Wykorzystano duże rezerwy seryjnych elementów: silnika, który jest w całości fabrycznie ’zakuty’ oraz turbosprężarki marki BorgWarner.  Modyfikacja objęła przeprogramowanie sterownika silnika (remap), zmiany w układzie wydechowym oraz dolotowym. Ciekawostką jest, że fabryczny silnik auta przy zastosowaniu odpowiednich wtryskiwaczy i pompy paliwa, pozwala na uzyskanie mocy znacznie przekraczających 400 KM.

    silnik: 2,5i R5  moc maksymalna (KM): 360 (przy 6300 obr./min.)   moment obrotowy (Nm): 580 (przy 3500 obr./min.)
    prędkość maksymalna: 275 km/h  0-100 km/h: 5,5 sek.


  • Focus RS
  • Focus RS

     

    Ford Focus RS pierwszej generacji produkowany w latach 2002-2003 w liczbie tylko 4501 egzemplarzy, wyłącznie z 3-drzwiowym nadwoziem. Wersja powstała z myślą o uczczeniu sukcesów w rajdach ze zderzakiem identycznym jak w rajdowych samochodach z Mistrzostw Świata z tych lat. W procesie projektowania brały udział firmy, z którymi Ford Motorsport wówczas współpracował: AP Racing, Brembo, Garrett, Quaife, Sachs Racing, Sparco. Fabrycznie zakuty silnika auta daje niemal nieograniczone możliwości modyfikacji tunningowych. Dziś auto jest określane jako rzadko spotykany sportowy youngtimer, obiekt kultu i pożądania. Trudno jednak o egzemplarz w dobrym stanie.

     

    silnik: 2,0i R4  moc maksymalna (KM): 215 (przy 5500 obr./min.)   moment obrotowy (Nm): 310 (przy 3500 obr./min.)
    prędkość maksymalna: 232 km/h  0-100 km/h: 6,7 sek.

     



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera