1.0 l EcoBoost szósty raz Międzynarodowym Silnikiem Roku

22.09.2017

Silnik o pojemności 1,0 litra EcoBoost produkcji Forda został nagrodzony tytułem „International Engine of the Year 2017”, w kategorii „Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra”. To szósty z rzędu laur dla tej konstrukcji. Tym samym kompaktowy i mocny silnik benzynowy o trzech cylindrach pozostaje niepokonany w swojej kategorii od swego debiutu w 2012 roku.

1.0-litrowy EcoBoost zdobył już 10 nagród Międzynarodowego Konkursu na Silnik Roku, w tym trzy w klasyfikacji generalnej oraz jako „Najlepszy Debiut”. Sędziowie docenili kombinację osiągów, oszczędności paliwa i technologii. „Nasz 1,0-litrowy silnik EcoBoost to główny gracz, wyznaczający standardy dla kompaktowych, energooszczędnych silników z zaawansowanym systemem turbodoładowania EcoBoost, bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologiami Twin-Independent Wave Camshaft Timing”, powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. „A mimo przyznania 10 nagród za najlepszą konstrukcję w tej klasie, ciągle szukamy sposobów na przekroczenie kolejnych granic techniki napędowej i jeszcze większych korzyści dla klientów”.

Oferowany w wersjach 100 KM, 125 KM i 140 KM, 1,0-litrowy silnik EcoBoost pracuje obecnie w jednym na pięć nowych pojazdów Forda sprzedawanych w Europie. Przy tym dwie na pięć Fiest są w niego wyposażone. Silniki benzynowe Ford EcoBoost o pojemności do 3,5 litra dostarczają energii samochodom Forda na całym świecie, począwszy od kompaktowych, zupełnie nowych Fiest, po samochody dostawcze Transit, pick-upy i modele serii Ford Performance, w tym Focusa RS i supersamochód Forda GT.

Oszczędny, trzycylindrowy 1,0-litrowy EcoBoost zdobył tytuł „Najlepszy Silnik do poj. 1.0-litra” przyznany przez kapitułę 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 31 krajów. Pierwszy wprowadzony do Forda Focusa w 2012 roku, innowacyjny silnik nadal dominuje w swoim segmencie. Jest ceniony mimo rosnącej konkurencji w kategorii tak popularnej wśród kupujących samochody i ważnej dla producentów samochodów. W tym roku klasyfikowano w konkursie 35 silników o poj. do 1.0 l., o dziewięć więcej niż w roku, gdy debiutował 1,0-litrowy EcoBoost. „Mały Ford EcoBoost jest nadal najlepszą jednostką napędową o pojemności 1,0 litra i konstrukcji trzycylindrowej, pomimo pojawienia się nowszych rozwiązań ze strony konkurencji”, powiedział Dean Slavnich, współprezes 19-tej edycji nagrody Międzynarodowego Silnika Roku, której finał odbył się w Stuttgarcie, a także redaktor naczelny magazynu Engine Technology International. „Jeszcze bardziej imponujące jest to, że jest to pierwszy w historii silnik, który zapewnia sobie tytuł w swojej klasie każdego roku, gdy jest nominowany.”

Od początku 2018 roku Ford będzie oferował silnik 1,0 EcoBoost z funkcją dezaktywacji cylindrów. Rozwiązanie to pozwoli jeszcze bardziej obniżyć koszty eksploatacji samochodu. Wyłączenie jednego z cylindrów silnika, będzie się odbywało wtedy, gdy nie jest potrzebna pełna moc, na przykład podczas powolnej jazdy lub przy delikatnych manewrach. Wyłączenie oraz ponownie włączenie do pracy jednego z cylindrów trwa zaledwie 14 milisekund – to 20 razy szybciej niż mrugnięcie powieki.

Ford stawia na nowoczesne technologie i oferuje swoim klientom szeroki wybór jednostek napędowych, zasilanych benzyną, olejem napędowym oraz energią elektryczną.